Outlook - Špatně odeslaný e-mail a co s tím
Stalo se vám někdy, že jste odeslali e-mail bez přílohy? Nebo že jste si po kliknutí na "Odeslat" všimli nějaké chyby v textu? Či jste e-mail dokonce poslali na špatnou osobu? Pokud se vám to někdy stalo, víte, co taková chyba může způsobit. Od pocitu studu až po problémy s úniky dat.
V dnešním článku vám ukážu, jak můžete špatně odeslaný e-mail v Outlooku zrušit.
MicroSoft, lépe řečeno Outlook, umožňuje tvz. odvolat e-mail za předpokladu, že si daný e-mail příjemce ještě neotevřel.
A jak na to? Odvolání se dělá pomocí pár kroků:
- Napřed se musíme přepnout do složky "Odeslaná pošta".
- Najdeme a otevřeme daný e-mail. Pozor, náhled na e-mail nestačí. Je opravdu nutné e-mail otevřít v novém okně Outlooku.
- Přes tři tečky "..." vybereme možnost "Akce" a následně "Odvolat zprávu".
- Můžeme si vybrat, zda chceme e-mail jen zrušit, nebo ho zrušit a poslat místo něj nový e-mail. Pokud zvolíme "zrušit a poslat nový e-mail", otevře se nám odeslaný e-mail, který můžeme upravit.
- Potvrdíme svou volbu.

Při odvolání zprávy si můžeme zakliknout, že chceme vidět úspěšnost odvolání u každého příjemce. Tuto možnost doporučuji zakliknout vždy, když rušíme e-mail. Proč? Protože pak vidíte, kdo původní / špatný e-mail viděl a kdo ne.
Co se stane, když zaklikneme informování o odvolání? Od MicroSoftu obdržíte e-mail s odkazem na sestavu. Jedná se o přehled, kde vidíte:
- u koho byl e-mail odvolán
- u koho čeká na vyřízení
- u koho nešlo odvolat e-mail