Outlook - Špatně odeslaný e-mail a co s tím

11.04.2024

Stalo se vám někdy, že jste odeslali e-mail bez přílohy? Nebo že jste si po kliknutí na "Odeslat" všimli nějaké chyby v textu? Či jste e-mail dokonce poslali na špatnou osobu? Pokud se vám to někdy stalo, víte, co taková chyba může způsobit. Od pocitu studu až po problémy s úniky dat.

V dnešním článku vám ukážu, jak můžete špatně odeslaný e-mail v Outlooku zrušit. 

MicroSoft, lépe řečeno Outlook, umožňuje tvz. odvolat e-mail za předpokladu, že si daný e-mail příjemce ještě neotevřel.

A jak na to? Odvolání se dělá pomocí pár kroků:

  1. Napřed se musíme přepnout do složky "Odeslaná pošta".
  2. Najdeme a otevřeme daný e-mail. Pozor, náhled na e-mail nestačí. Je opravdu nutné e-mail otevřít v novém okně Outlooku.
  3. Přes tři tečky "..." vybereme možnost "Akce" a následně "Odvolat zprávu".
  4. Můžeme si vybrat, zda chceme e-mail jen zrušit, nebo ho zrušit a poslat místo něj nový e-mail. Pokud zvolíme "zrušit a poslat nový e-mail", otevře se nám odeslaný e-mail, který můžeme upravit. 
  5. Potvrdíme svou volbu.

Při odvolání zprávy si můžeme zakliknout, že chceme vidět úspěšnost odvolání u každého příjemce. Tuto možnost doporučuji zakliknout vždy, když rušíme e-mail. Proč? Protože pak vidíte, kdo původní / špatný e-mail viděl a kdo ne.

Co se stane, když zaklikneme informování o odvolání? Od MicroSoftu obdržíte e-mail s odkazem na sestavu. Jedná se o přehled, kde vidíte:

  • u koho byl e-mail odvolán
  • u koho čeká na vyřízení
  • u koho nešlo odvolat e-mail
© 2023 Lepší než včera. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma!